מקומות מומלצים בבאטומי, ג'ורג'יה

אם אתם מחפשים מקום בו תוכלו להירגע, להשתולל או סתם ליהנות מהטבע, לבאטומי יש כמה מקומות נהדרים להציע.
העיר ממוקמת לאורך הים השחור והיא בירת הרפובליקה הגאורגית של אדג'רה.
אתה יכול לטייל לאורך הטיילת והחוף על קו המים או לעלות למגדל Alphabetic בגובה 130 מטר למרפסת תצפית. ליד החוף, תוכלו לבקר בגן הבוטני של באטומי כדי לראות פרחים מכל העולם.

טירת פטרה

תוכלו לבקר בטירת פטרה, בניין היסטורי על גבעה סלעית המשקיפה על הים השחור, בזמן הביקור בבאטומי. אתר היסטורי זה נבנה על ידי הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס הראשון במאה השישית. כיום, הטירה מונחת חורבות אך שווה ביקור. הוא נגיש בקלות מבאטומי או מקובולטי ברכב. ההגעה לטירת פטרה היא די קלה, אבל כדאי לתכנן את הביקור מבעוד מועד.

אם אתם מתכננים לבקר בטירת פטרה, הקפידו לבקר גם בעיר העתיקה של קובולטי. מבצר פטרה ממוקם בין קובולטי לגן הבוטני. זה פחות פופולרי מגוניו אבל שווה ביקור. אתה יכול גם לבקר בחורבות של העיר העתיקה פטרה. כדאי לבקר גם ב-Tsikhisdziri 'החוף הנסתר'.

בזמן שאתם בעיר, קחו קצת זמן לטייל בגנים היפים. גנים אלה הם ביתם של סוגים רבים של צמחים ופרחים, ומציעים מקום שליו לשבת ולהירגע. אם יש לך קצת זמן נוסף, חקור את פארק הניסים של העיירה. בפארק זה נמצא אחד הגנים הבוטניים הגדולים באזור, כמו גם מסלולי הליכה ונקודות תצפית פנורמיות.

גן בוטני

אחד המראות האיקוניים ביותר בבאטומי הוא הגן הבוטני. הגן היפהפה הזה ממוקם בתחילת כביש A ומציע נופים עוצרי נשימה של הים השחור והעיר. הפארק הופעל בעבר על ידי האקדמיה הגיאורגית למדעים אך כעת הפך למוסד נפרד. בזמן הביקור בגן הבוטני, תוכלו להתרשם מהחי והצומח של האזור.

הגן הבוטני של באטומי הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר. הוא הוקם בשנת 1890 ויש לו תשעה מגזרים פרחוניים – סובטרופיים לחות קווקזית, ניו זילנד, דרום אמריקה, הרי ההימלאיה ומקסיקו. יש גם 104 צמחים קווקזיים שאפשר להתפעל מהם. הגן נפתח רשמית ב-3 בנובמבר 1912. הוא נבנה על ידי אנדריי ניקולאייביץ' קרסנוב, ד'אלפונס ויסון גורדזיאני.

אם אתם רוצים לחקור את הגן הבוטני, שקול לבקר בו בטיול יום. הוא נגיש דרך שבילים סלולים, כמו גם מסלולי הליכה. מומלץ ללבוש ביגוד מתאים מכיוון שמזג האוויר בבאטומי יכול להשתנות בפרוטה. ההגעה לגן הבוטני קלה – המיקרובוסים העירוניים עוצרים ממש בחוץ ועולים 50 טטרי לאדם. לחלופין, אתה יכול לקחת את האוטובוס מרשרוטקה, שאורך כ-30 דקות.
באטומי

פארק 6 במאי

אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בבאטומי היא פארק שש מאי, שטח ירוק גדול באמצע העיר הכולל מתקני פנאי רבים. במרכז אגם המשמש בית לגן חיות קטן עם בעלי חיים רבים ושונים. המבקרים יכולים להירגע על הספסלים הרבים של הפארק ולהתבונן בנוף של האגם. יש גם כנסייה היסטורית קטנה למרגלות הפארק.

הפארק כולל גם אקווריום, שנפתח בשנת 1966. בו יכולים המבקרים לצפות בכ-100 מיני דגים, מנהרות גאורגיה ועד לים השחור. ישנם גם מינים אקזוטיים רבים של דגים. ללא קשר לגילם של ילדיכם, הם יהנו לראות את היצורים הללו מקרוב. האקווריום ממוקם במרכז באטומי והכרטיסים לא יקרים. כמו כן, תוכלו למצוא באתר מידע על האטרקציות בה.

הפארק השישי במאי הוא הפארק הציבורי העתיק ביותר בבאטומי. הפארק מכיל אקווריום, גן חיות, דולפינריום ואגם. תוכנן על ידי הגנן הפרוסי רסלר, ושמו שונה לגן אלכסנדר כאשר הקיסר הרוסי אלכסנדר השלישי ביקר בשנת 1888. שמו שונה לפארק שש במאי בשנת 2006 וכולל פסלים ופסלים לאורך כל הדרך.

מפל אדג'רה עילית

אם תרצו לצאת לטיול נופי בג'ורג'יה, יש כמה מקומות שתוכלו לבקר באזור זה. מפל אדג'רה עילית, הממוקם כ-40 דקות מבאטומי, הוא אטרקציה תיירותית פופולרית. המפל הזה באורך 36 מטרים, הממוקם רק כמה קילומטרים מהכביש המהיר, הוא מקום נהדר להתקרר בו ולקחת הפסקה מהחום. בקיץ, המפל הופך למזרקת ריסוס. אם אתם חשים ניקיון, תוכלו לאכול ארוחת צהריים גרוזינית טעימה בבית הקפה הסמוך באוויר הפתוח.

העיר מוקפת בפארקים לאומיים ובגנים בוטניים, מה שהופך טיולים רגליים או הרפתקאות בחוץ לאופציה מצוינת. אטרקציות סמוכות כוללות חורבות רומיות וכפרים גאורגים מסורתיים. ראוי לציין שהעיר ממוקמת ליד הים השחור, מה שהופך את מזג האוויר באזור זה לנוח. המבקרים ייהנו גם מהאוכל המעולה ומהאנשים הגיאורגים הידידותיים. תרצה לבקר בשני היעדים הללו במהלך הטיול שלך.

סלוני אמנות

ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לבקר בבאטומי, ג'ורג'יה. תעשיית התיירות המתפתחת שלה הובילה לשפע של סלוני אמנות, מוזיאונים וכנסיות עם ארכיטקטורה מפוארת. בעיר יש שדרות מוזרות, פארקים וגנים בוטניים. סצנת האמנות המשגשגת שלה נתנה השראה לאמנים רבים ליצור ולהציג את יצירותיהם בבאטומי. הנה חמש סיבות לבקר בעיר היפה הזו. אתה יכול למצוא משהו ליהנות עבור כולם.

בקרו בסלון האמנות כמאל טורמנידזה, הממוקם בפינת רח' אחמד מלשווילי, וקבלו השראה מהמאסטר הגאורגי. תוכלו למצוא מגוון של יצירות אמנות וציורים יפים ומקוריים של אמנים מקומיים בעיירה גאורגית ייחודית זו. תוכלו גם לחקור את ההיסטוריה המגוונת של העיר על ידי ביקור באזור אדג'רה הסמוך. סלוני אמנות בבאטומי הם דרך נפלאה לחוות את סצנת האמנות המקומית ולהכיר יותר את ההיסטוריה העשירה של המדינה.
מחפשים מלון מומלץ תוכלו לבקר באתר בלוג תיירות למצוא מלונות בבטומי מומלצים 3 4 5 כוכבים עם ארוחת בוקר או חצי פנסיון.

מוזיאונים

המוזיאון הארכיאולוגי של באטומי הוא מקום מרתק לביקור, שכן הוא מכיל חפצים מהעיר ומהכפרים השכנים לה, מתקופת הברזל ועד ימי הביניים. חפצים שנמצאו באזור כוללים פריטים מהברית הישנה ופגיונות ברונזה. המוזיאון כולל גם ארכיון תצלומים וספריית מדע. תמצאו חפצים מעניינים מימי יוון העתיקה והרומי, כולל תכשיטים, קרמיקה ובגדים. יש גם חנויות מזכרות לגלישה.

המוזיאון הארכיאולוגי של באטומי ממוקם ברחוב צ'אבצ'וואדזה. יש ציורים ורישומים של אמנים גאורגים וזרים מפורסמים, כמו גם פסלים ודוגמאות של אמנות דקורטיבית. הכניסה חופשית לחלק מהקבוצות. אתה יכול בקלות לבלות שעתיים במוזיאון הזה, מכיוון שיש בו מגוון תערוכות. אם אתם מתכננים לבלות את היום בעיר, הקפידו לבקר במוזיאון זה. אתה תשמח שעשית זאת.

כנסיות

אחת הכנסיות היפות והמרשימות בבאטומי היא קתדרלת השילוש הקדוש שנבנתה בתחילת המאה ה-20. הקתדרלה, שנבנתה על אתר של אגם שיובש, היא בניין מפואר בסגנון גותי. אחד מהאתרים החשובים ביותר של באטומי, הקתדרלה בהחלט שווה ביקור. בעת ביקור בבאטומי, עליך גם להקדיש זמן כדי לראות את פנים הכנסייה.

מסגד עזיז נבנה בשנות ה-60 אך נשרף במהלך שנות ה-40. ההפגנות נמשכו לאורך כל אוגוסט, והמוסלמים הפגינו מחוץ למיקום של מסגד חדש. אבל הם לא התפללו לכיוון הים. בתגובה הם עברו לרחוב שבו נחצב צלב במדרכה. רחוב זה מהווה כיום מרכז פולחן למוסלמים והוא נחשב לאחד היפים בבאטומי.

בנוסף לקתדרלה, באטומי נמצאות שלוש כנסיות נוספות שכדאי לבקר בהן. כנסיית סנט מרי כמעט נהרסה בשריפה ב-1976, אך נבנתה עליה מחדש. הבניין החדש לקח שלוש שנים להשלמתו, והמיסה הראשונה נחגגה בשנת 1979. יש הרבה כנסיות אחרות בבאטומי, אבל זו היא הגדולה ביותר. הוא נבנה עם תרומות מקומיות ומכספי ממשלת גאורגיה והוקדש על ידי ג'וזפה פסוטו, המנהל הרגיל של השליחים של הקווקז.

החוף

אם אתם מחפשים אתר נופש בים השחור, שקול ביקור בבאטומי, ג'ורג'יה. בירת הרפובליקה הגיאורגית של אדג'רה, באטומי, מתגאה בטיילת על קו המים, בחוף ובמגדל האלפביתי בגובה 130 מטר. לקבלת פינוק נוסף, נסה מרפסת תצפית על חוף הים ובקר בגן הבוטני של באטומי, שהוא ביתם של צמחייה מרחבי העולם.

אחד החלקים המקסימים של באטומי הוא העיר העתיקה, שכולה אופי וקסם. הבניינים ישנים ומרגישים וינטג', בעוד שהבתים לא נראים מוזנחים. למעשה, יש להם גפני ענבים שצומחים סביב החיצוני, מה שמעניק לכל האזור אווירה נינוחה. לאחר מכן, לכו למסעדה סמוכה כדי ליהנות מהתפיסה שלכם. אתה תשמח שעשית זאת!

ליום רגוע יותר, פנו אל הגנים הבוטניים בפאתי העיר הצפוניים. כנסייה היסטורית קטנה ומסעדה מוקפת בגנים שופעים יהוו מקום שקט ומרגיע. יש נוף פנורמי של העיר, ויש הרבה אפשרויות גם לארוחת צהריים. בזמן שאתם שם, צאו לטיול במעלה הר אנוריה. מכאן, תתוגמל עם נופים מרהיבים של העיר.

תוכן כתבה