עזרים מומלצים לדוד שלכם

שאלת החיסכון בחשמל בחימום מים מעסיקה רבים מאיתנו, בייחוד משפחות עם ארבע נפשות ומעלה. בשורה התחתונה, כולנו מעוניינים לחסוך בהוצאות וגם להנות ממקלחות חמות בכמות זמן סבירה.

בקיץ אנו פחות מרגישים את הוצאות החשמל על חימום המים, כי אנו נוטים להשתמש בדוד השמש שעובד על אנרגיית השמש החינמית. בחורף הסיפור הוא שונה, כי יש לנו פחות ימים חמים שיכולים לחמם את המים בדוד. בימים אלו אנו מדליקים את דוד החשמל. במאמר זה נדבר על עזרים לחיסכון בחשמל בעת חימום המים, על הטיימר ועל מערכת הפקחום שתעזור לכם להבין מה עושים אם הדוד לא מחמם. שיעזרו לכם לחסוך בחשמל בזמני חימום המים.

מתי דוד החשמל הופך ללא יעיל ומבזבז חשמל?

דוד החשמל הופך למערכת שאינה יעילה עבורנו, כאשר הוא לא מחמם את המים כמו שצריך ואז אנו מדליקים אותו למשך שעות. במצב כזה, חשבון החשמל רק גדל ואנו לא נהנים ממקלחות חמות ונעימות. מצב זה יכול לקרות כאשר יש לנו תקלה בדוד שיכולה להיגרם מהצטברות של אבנית, בעיית חשמל, מערכת שהיא ישנה ואפילו בעיה בקולטנים. לתקלות אלו מומלץ להזמין טכנאי.

עזרים מומלצים לדוד שלכם

לעיתים אין שום תקלה בדוד החשמלי שלנו והוא אפילו דיי חדש ובכל זאת המים מתחממים מעט או נגמרים ממש מהר. תופעה זו מתרחשת בבנייני דירות בהם יש על גג הבניין מערכת דודים משותפת. צינורות המים המשותפים מכילים מים שמתחממים באמצעות השמש. בחורף מים אלו קרים והם זולגים ישירות אל הדוד הפרטי שלנו שזה עתה חיממנו. ערבוב של המים הקרים יחד עם החמים יוצר לנו את המים הפושרים. במצב זה, אנו חושבים כי דוד השמש לא מחמם מספיק ולכן הדבר הבא שאנו עושים הוא להדליק את הדוד ליותר זמן, דבר שיוצר לנו חשבונות חשמל ענקיים. אז מה עושים? בהמשך המאמר נסביר על שתי דרכים מצוינות שיעזרו לכם לקצץ בחשבון החשמל. אחת מהדרכים היא מערכת הפקחום.

חיסכון בחשמל באמצעות טיימר

בבתים בהם מתגוררים שני אנשים ומעלה, לכל אחד יש לוח זמנים שונה והוא זקוק למקלחות בזמנים שונים. הטיימר מאפשר לכם לתכנן את זמן הדלקת הדוד מבלי שתשכחו אותו דולק או שהוא יהיה דלוק המון שעות ביום. עוד מערכת מאוד יעילה היא הפקחום, עליה נדבר בפסקה הבאה.

חיסכון בחשמל באמצעות פקחום

הפקחום היא מערכת שבאה לפתור את הבעיה של זליגת המים הקרים אל דוד החימום שלכם, מצב שבו אתם חושבים כי יש תקלה והדוד לא מחמם מספיק. המערכת יודעת לזהות מתי יש לכם מים חמים בדוד ומייצרת שסתום שמונע את הזליגה. אם אתם חווים מצבים שבהם הדוד לא מחמם מספיק, במקום להדליק את הדוד שוב ולבזבז חשמל, מומלץ לכם להתקין את הפקחום ולהתחיל לחסוך.

תוכן כתבה