קיימים סוגים שונים של שתלים דנטליים

קיימים סוגים שונים של השתלות שיניים. חלקם אנדוסוסיים, בעוד שאחרים הם תת-פריוסטאליים. בואו נסתכל על ההבדל בין הסוגים הללו. ומה ההבדל הכי גדול ביניהם? התשובה אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. המשך לקרוא כדי ללמוד על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. לאחר מכן החליטו איזו אפשרות מתאימה ביותר לצרכים שלכם. אחרי הכל, אתה תשמח שעשית את זה.

אנדוסיוס

ישנם מספר יתרונות לשימוש בשתלים דנטליים אנדוסיים. הם אמינים ביותר. התהליך בטוח ואינו מצריך כל ניתוח. שתלים דנטליים אנדוסיים מחוברים היטב לעצמות הלסת ומסוגלים לעמוד בלעיסה ומגע סגר. כמו בכל שתל, להליך יש סיכונים. מסיבה זו, רופא צריך לבצע את ההליך בחולים עם מצבים רפואיים מסוימים. עם זאת, היתרונות של שיטה זו עולים על הסיכונים.

Subperiosteal

ישנם שני סוגים של שתלים דנטליים: אנדוסטאלי ותת-פריוסטאלי. שניהם פרוצדורות כירורגיות שבהן מכניסים שתל לעצם או לחניכיים. במהלך הייעוץ הראשוני, על המטופלים לעבור בדיקות והערכות. בהתאם למספר השיניים החסרות, רופא שיניים עשוי להמליץ ​​על כל סוג של השתלה. להלן מפורטים ההבדלים בין השתלות שיניים אנדוסטאליות ותת-פריוסטאליות.

עומס מיידי

אם חסרה לך שן אחת או יותר, השתלת שיניים בעומס מיידי היא פתרון מצוין. הוא משתמש בארבעה או שישה שתלים דנטליים כדי להחזיק תותבת במקומה לצמיתות. שתלים דנטליים בעומס מיידי מאפשרים למטופלים לחזור לאכול מיד. הם גם לא צריכים זמן כדי לרפא את העצם שלך. מכיוון שהם נטענים מיד, שתלי עומס מיידי הם אחת האפשרויות הזולות ביותר להחלפת שיניים. אבל איך הם עובדים? המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על היתרונות של טיפול זה.

זירקוניה

בטח שמעתם על השתלת שיניים זירקוניה, אבל האם אתם יודעים שהם קיימים? לחומרים האלה יש כמה יתרונות שאולי לא הכרתם קודם, כולל היותם תואמים ביו, לא מגיבים ואפילו טעימים. בנוסף ליתרונות אלה, זירקוניה מסווגת גם כחומר ביואינרט, מה שאומר שהוא לא יגרום לשום סוג של תגובה רקמה או תגובה אלרגית. יתרה מכך, זירקוניה לא משחית, לא מוליכה חום או חשמל, ולעולם לא יפריעו לתפקוד הטבעי של הגוף שלך.

חֲרוּטִי

השתלות שיניים חרוטיות קיימות ממגוון סיבות. לשתלים אלו שטח פנים גדול יותר, וכתוצאה מכך הם יציבים יותר מסוגים אחרים של שתלים דנטליים. בנוסף, יש להם תאימות ביולוגית גבוהה יותר ויכולים לעמוד ברמת מתח גבוהה יותר מאשר שתלים אחרים. התותבות של שתלים חרוטיים הם גם אסתטיים ומושכים יותר מאשר סוגים אחרים של שתלים דנטליים. ההבדל העיקרי בין שתלים דנטליים חרוטיים ומאורכים הוא צורת הקישור של השתל.
שתלים דנטליים

מדורג

שתלים דנטליים הם שיניים חלופיות קבועות שניתן להשתמש בהן בשילוב עם גשרים, תותבות וכתר זירקוניה. מכיוון שהם עשויים ממתכת, שתלים דנטליים אינם רגישים לריקבון. עם זאת, על המטופלים לעקוב אחר הטיפול המומלץ לאחר הניתוח כדי לשמור על השיניים החדשות שלהם. השגרה הבסיסית ביותר לאחר הניתוח כוללת צחצוח ושימוש בחוט דנטלי של השיניים פעמיים עד שלוש ביום ושימוש במי פה ללא אלכוהול. אלה עם שתלים דנטליים צריכים גם לקבוע ביקורים שגרתיים אצל רופא השיניים שלהם לפחות כל שישה חודשים.

בצורת בורג

ישנם מספר הבדלים עיקריים בין שתלים דנטליים בצורת בורג לבין אלו הגליליים הקונבנציונליים. לראשונים יש משטחים גדולים יותר שיכולים לקיים אינטראקציה עם העצם, בעוד שהאחרונים יציבים יותר. שתלים דנטליים בצורת בורג הם הנפוצים ביותר. גובה הבורג, או המרחק בין המרכזים שלו, קובע כמה שטח פנים זמין לאינטראקציה עם העצם. ככל שהגובה נמוך יותר, יותר חוטים זמינים לאינטראקציה עם עצמות. החוקרים Chun et al. למד את הלחץ המקסימלי שניתן להפעיל על השתל. הגדלת אורך הבורג מפחיתה את המתח האפקטיבי המקסימלי, בעוד שהקטנת אורך הקצה מגבירה את היציבות.

גלילי חלול

המאפיין העיקרי של שתל דנטלי גלילי חלול הוא צורתו החרוטית הכללית. הקצה הקודקוד של השתל הוא טרונקו-קוני ובעל שיניים סליליות הנמשכות לאורך כל משטח הצד. מאפיין מבחין נוסף של שתל זה הוא הקצה הקודקוד שלו עם הברגה. החור עם הברגה משתרע דרך החלק הגלילי של השתל וממוקם במרחק בטוח מהעצב הדנטלי.

תוכן כתבה