ביטוח בית משותף 

בעבר ראינו לא מעט מקרים שבהם בית המשפט חייב את הדיירים בבית משותף לשלם פיצויים בגובה כזה או אחר לאנשים שניזוקו בגלל רשלנות של הבניין.
אחת מהדוגמאות לכך היא מקרה שבו ועד הבית חויב לשלם לאחד מבעלי הדירות שלמעשה נתקל באופניים שהיו מצויים בחדר המדרגות, נפל כתוצאה מההיתקלות הזאת ושבר את ידו. כתוצאה מכך נפגע כושר העבודה שלו ולכן שולם לו פיצוי מטעם ועד הבית שאחראי על העניין. דוגמאות נוספות למקרים כאלה ניתן לראות במצבים שבהם בית המשפט מחליט שבעלי הדירות צריכים לשלם פיצוי לעובר אורח שנפגע מגדר שבורה שבולטת כלפי חוץ, אל הרחוב, ולמעשה פוגעת בעובר אורח. המשותף לכל המקרים האלה ברור: כאשר לא עושים ביטוח בית משותף קשה מאוד להתמודד עם העלויות, שכן תביעות בגין מקרים כאלה עלולות להגיע לא רק לעשות אלפי שקלים, אלא לעיתים להרבה יותר מכך. לכן החשיבות של ביטוח בית משותף היא עליונה, ומשמעות הדברים היא שאם עוד לא עשיתם ביטוח כזה, כדאי שתעשו זאת עוד היום.

ביטוח בית משותף 

איזה ביטוח כדאי לעשות לבית המשותף?

כדאי לדעת שכאשר מדברים על ביטוח בית משותף  מדברים על סוגים שונים של ביטוחי שביניהם ניתן לבחור ושאותם אפשר לעשות.
הפוליסה הראשונה שתוכלו לעשות לבית המשותף שלכם היא פוליסת ביטוח מבנה משותף אשר יכולה לכסות את כל הנזקים שנגרמים כתוצאה מהזנחה או חוסר תשומת לב. פוליסה כזאת יכולה לכלול, מצד אחד פיצוצים בצנרת המים בבניין, אך מצד שני, היא גם יכולה לכסות מצבים שלא תלויים בנו, כמו רעידות אדמה ועוד. פוליסה מהסוג הזה תכלול גם נזקים שונים שעלולים לקרות למעליות בבניין המשותף ואין ספק שמדובר על פוליסה נוחה. אם תחליטו שאתם קונים פוליסה כזאת תוכלו להימנע מגביית תשלומים מהשכנים לצורך תיקון הנזקים, מה שיהפוך את הטיפול בכל נזק להרבה יותר מהיר, נוח ויעיל.

נזקים בלתי הפיכים לבניין – איך מתמודדים איתם כלכלית?

אם תבדקו את הנושא הזה עם בעלי הדירות בבניין, אתם תראו שלכולם יש ביטוח דירה שכולל, בין היתר, מצבים שבהם הדירה נהרסת ומאבדת את כל ערכה. עם זאת, מה קורה עם הבניין עצמו? זה נכון שלכל אחד מבעלי הדירות יש ביטוח שבעזרתו אולי הוא יוכל לבנות את הדירה מחדש, אך מה עם המבנה כולו? כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח בית משותף, כי רק אם יהיה לכם ביטוח כזה תוכלו לממן את שיקום או את בניית הבית המשותף מהיסוד, אם חלילה יהיה בכך צורך.

אל תוותרו גם על ביטוח צד שלישי

מעבר לכל אותם ביטוחים שכדאי יהיה לעשות לבית המשותף שבו אתם חיים, בהחלט יש טעם לעשות גם ביטוח בית משותף  שכולל גם את הצד השלישי.
ככל שיש יותר דירות ודיירים בבניין יש גם תנועה יותר גדולה של אנשים שנכנסים אליו.
זה יכול להיות הגנן, החשמלאי או השליח, ולכל אחד מהם עלולה להתרחש תאונה בשטח הבניין המשותף שלכם.
רק אם תעשו ביטוח בית משותף שיכלול גם את הנזקים שעלולים להיגרם לצד השלישי, תוכלו להיות בטוחים שיהיה מי שיממן את התביעה הצפויה להגיע כתוצאה מתאונה כזו או אחרת.

תוכן כתבה